Thursday, October 29, 2009

RECIPE - Caipifruta de cajá



Brazil's most famous cocktail is, of course, the caipirinha, made with pulped limes and their juice, ice and cachaça, a sugar-cane distilled liquor. It's a ritual for tourists from around the world to sit on a beach in Brazil, or in a corner bar, and slowly "become" more Brazilian as they imbibe these powerful cocktails.

The basic caipirinha has developed into a whole family of drinks. When another tropical fruit is substitute for limes, the resulting drink is usually known as a caipifruta. Here's the recipe for a Caipifruta de cajá made with Brazil's cajá fruit. Saúde! (that's "cheers" in Portuguese)
------------------------------------------------------------------------------------
RECIPE - Caipifruta de cajá
Makes 1 drink

2 oz. cachaça
2 oz.  cajá juice
ice
slice of lime (optional)
___________________________________________________________
Combine cachaça and the fruit juice is a lowball cocktail glass. Add ice cubes to fill the glass. Garnish with a slice of lime (optional). Serve.

2 comments:

  1. Bạn muốn sử dụng dịch vụ giao hàng thu tiền hộ. Bạn là chủ kinh doanh cần nơi nhận giao hàng cho shop online. Bạn muốn biết bảng giá giao hàng nhanh để chuyển hàng đi đà nẵng hoặc là giá chuyển hàng đi hà nội. Hãy liên hệ chúng tôi, đảm bảo bạn sẽ hài lòng khi sử dụng dịch vụ của chúng tôi.

    ReplyDelete
  2. Bigmail cung cấp dịch vụ email doanh nghiệp theo tên miền riêng công ty chuyên nghiệp top dẫn đầu trên thị trường với chi phí giá rẻ và tối ưu nhất. Bạn là chủ kinh doanh cần nơi đăng ký email theo tên miền. Giải pháp tạo email theo tên miền riêng nhanh chúng tôi mang đến dịch vụ top 10 nhà cung cấp dịch vụ email miễn phí tốt nhất hiện nay, ngoài ra chúng tôi sẽ hướng dẫn cách tối ưu chi phí chạy quảng cáo facebook mới nhất năm 2018. Hãy liên hệ chúng tôi, đảm bảo bạn sẽ hài lòng khi sử dụng dịch vụ của chúng tôi.

    ReplyDelete